تاریخچه اولیه فیزیوتراپی

قسمت اول: بازه زمانی قبل از میلاد مسیح

طبق برخی از سوابق کشف شده (تصویری و مکتوب) توسط مورخان ، هزاران سال پیش در کشورهایی مانند هند ، چین و یونان از درمان های فیزیوتراپی مانند آب درمانی ، ماساژ درمانی و تمرینات ورزشی استفاده شده است.

استفاده از تمرینات ورزشی در چین باستان برای بهبود شرایط بدن
استفاده از تمرینات ورزشی در چین باستان برای بهبود شرایط بدن

در حدود 1000 سال قبل از میلاد ، مردم چین برای اصلاح وضعیت بدن و بهبود تنفس ، تمرینی به نام کنگ فو انجام می دادند. همچنین سرخپوستان نیز برای درمان آرتروز، فرم خاصی از تمرینات و ماساژ را انجام می دادند. اینها اولین اقدامات در پیدایش علم فیزیوتراپی بودند.

حدود 500 سال قبل از میلاد در یونان باستان، پزشکی یونانی به نام هرودیكوس، در مورد تمرینات معروف به Ars Gymnastica یا هنر ژیمناستیک توضیح داد كه شامل كشتی، پیاده روی و وزنه برداری برای بهبود شرایط خاصی از بیماری های تب دار است.

هرودیکوس-بنیان گذار پزشکی ورزشی
هرودیکوس-بنیان گذار پزشکی ورزشی

در سال 460 قبل از میلاد، بقراط ، پزشک یونان باستان که به عنوان پدر پزشکی شناخته می شد بر ورزش برای بهبود قدرت جسمی تأکید کرد. در همان سال در یونان، هکتور از هیدروتراپی (به معنای آب درمانی) استفاده کرد. علاوه بر این ارسطو نیز توصیه کرده است که ماساژ با روغن می تواند خستگی را برطرف کند.

در حدود 180 سال قبل از میلاد مسیح، رومیان نوعی تمرین را برای بهبود قدرت بدنی به کار بردند که به عنوان ژیمناستیک شناخته می شود. بعدها در قرن دوم میلادی، جالینوس پزشک مشهور یونانی در مورد انجام تمرینات مدرن برای بهبود قدرت کلی بدن آموزش داد.

در قسمت های آینده به تاریخ علم فیزیوتراپی بعد از میلاد مسیح به خصوص بین قرون 15 تا 19 و قرون 19 تا 21 بیشتر خواهیم پرداخت. صفحه اینستاگرام ما را برای مطالب به روز در زمینه فیزیوتراپی دنبال کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *