شش تمرین پس از عمل تعویض کامل زانو

در پست قبل وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان، توضیحاتی در خصوص عمل تعویض کامل زانو و مراقبت های اولیه قبل و بعد از جراحی ارایه شد.تمرینات مختلفی پس از عمل تعویض کامل زانو توسط متخصصین به بیمار داده می شود که شش عدد از اصلی ترین تمرین ها مطابق زیر می باشند:

1.Ankle pumps 

بالا و پایین بردن مچ پا:

با انقباض عضلات ساق پا و ماهیچه ساق پا، پای خود را به آرامی بالا و پایین ببرید. تمرین بسیار ساده است و شما را خسته نمی کند. می توان آن را چندین بار در روز به مدت 2 تا 3 دقیقه انجام داد، حتی در حالی که دراز کشیده اید، تلویزیون تماشا می کنید یا کتاب می خوانید. در صورت امکان، حتی می توانید پای خود را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. چرخاندن مچ پا باعث افزایش گردش خون در مفصل عمل شده می شود و به بهبود سریع کمک می کند. تمرین باید تا زمان بهبودی کامل انجام شود.

Ankle pumps
Ankle pumps 
Quadriceps sets.2

تمرینات چهار سر ران:

برای این تمرین به یک حوله نیاز دارید. به پشت دراز بکشید و حوله را زیر مچ پا نگه دارید. در حالی که ماهیچه های ران خود را سفت می کنید، زانو را به پشت روی تخت فشار دهید و مچ پا را خمیده نگه دارید. حداقل 10 ثانیه در این وضعیت بمانید و 10 تا 12 تکرار را انجام دهید. متخصصان تعویض مفصل زانو پیشنهاد می کنند که می توانید برای نتیجه بهتر وزنه هایی را به مچ پا اضافه کنید.

Quadriceps sets
Quadriceps sets
Knee extension exercise.3

تمرین کشش زانو:

این تمرین همچنین به عنوان تمرین چهار سر ران قوس کوتاه نیز شناخته می شود. در این تمرین نیز به یک رول حوله ای برای حمایت از زانو در حالی که شما به پشت دراز کشیده اید، نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که قسمت پشت زانو همیشه در تماس با حوله است. ماهیچه ران خود را سفت کرده و پای خود را بالا بیاورید تا زانوها صاف شوند. 10 تا 12 ثانیه در این وضعیت بمانید و این کار را تکرار کنید. هنگام انجام تمرین لزوماً نیازی به دراز کشیدن نیست و حتی می توانید آن را در حالت نشسته انجام دهید.

Knee extension exercise
Knee extension exercise
Knee Extension & Quadriceps Strengthening Exercise.4

تمرین ترکیبی کشش زانو و تقویت عضلات چهارسر ران:

روی یک صندلی بلند بنشینید تا لبه آن زانوی شما را از زیر حمایت کند. با بالا آوردن پا ، زانو را به آرامی صاف کنید. این وضعیت را برای مدتی حفظ کنید و حداقل 10 بار این کار را تکرار کنید.

Knee Extension & Quadriceps Strengthening Exercise
Knee Extension & Quadriceps Strengthening Exercise
Standing knee bends.5

خم شدن زانوی ایستاده:

این تمرین بسیار ساده است و می تواند در هر مکانی انجام شود. فقط باید با کمک واکر یا عصای چوبی صاف بایستید. پای عمل شده را بلند کرده و تا جایی که می توانید زانوی خود را خم کنید. در صورت امکان 5 تا 8 ثانیه یا بیشتر در این وضعیت بمانید. پای خود را به زمین برگردانید و 8 تا 10 بار این کار را تکرار کنید.

 Standing knee bends
Standing knee bends
Straight leg raises.6

بالا بردن پا به صورت صاف:

این یکی از ساده ترین تمریناتی است که شما باید مستقیم به پشت دراز بکشید. پای خود را مستقیماً بدون خم شدن زانو بالا بیاورید تا حداقل 30 تا 60 درجه با زمین زاویه ایجاد شود. مدتی در همین حالت بمانید و این کار را تکرار کنید.

Straight leg raises
Straight leg raises

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت بهبود گستر افق پارسیان مراجعه نمایید.

2 دیدگاه در مورد “شش تمرین پس از عمل تعویض کامل زانو”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *