دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با استرس ناشی از شیوع کروناویروس جدید

صحبت با افراد مورد اعتماد

طبیعی است که در دوران بحران احساس غم ، استرس ، سردرگمی ، ترس و یا احساس عصبانیت داشته باشید. صحبت با افرادی که به آنها اعتماد دارید می تواند کمک کند. با دوستان و خانواده در تماس باشید.

سبک زندگی سالم

اگر باید در خانه بمانید، سبک زندگی سالمی داشته باشید که شامل رژیم غذایی مناسب،خواب،ورزش و ارتباطات اجتماعی با عزیزانتان در خانه و تماس تلفنی و ایمیل به سایر دوستان و اعضای خانواده می شود.

دوری از الکل و سیگار

از سیگار،الکل و سایر مواد یا داروها برای برطرف کردن مشکلات احساسی خود استفاده نکنید. اگر دستپاچه شده اید یا در هم شکسته اید با یک مشاور بهداشت یا روانشناس صحبت کنید. برای اینکه به کجا یا چه کسی برای سلامت فیزیکی و روحی مراجعه کنید برنامه ای از قبل تهیه کرده باشید.

دریافت اطلاعات مفید برای پیشگیری از بیماری

حقایق را بدست آورید. اطلاعات مفیدی از ریسک بیماری در خود جمع کنید تا اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را انجام دهید. از منابع معتبری مانند سایت سازمان بهداشت جهانیwww.who.int یا وزارت بهداشت محل اقامت خود استفاده نمایید.

اخبار ناراحت کننده را نبینید

نگرانی و پریشانی را در خود و خانواده با کمتر کردن تماشای اخبار ناراحت کننده به حداقل برسانید.

تقویت مهارت های مدیریت احساس

از مهارت هایی که در گذشته از آنها برای مدیریت و رفع مشکلات زندگی خود بهره برده اید، استفاده کنید. این مهارت ها برای کمک به شما در مدیریت احساسات خود در طول برهه حساس شیوع بیماری موثر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *