کمک به کودکان برای تحمل استرس ناشی از شیوع کرونا

 عشق و توجه بیشتری نشان دهید.

کودکان ممکن است به روش های مختلفی مانند اضطراب ، عصبانیت یا آشفتگی ، خیس کردن رختخواب و غیره به استرس پاسخ دهند. به عکس العمل های فرزندتان به شکلی حمایتی پاسخ دهید ، به نگرانی های آنها گوش فرا دهید و به آنها عشق و توجه بیشتری نشان دهید.

کودکان را به بازی دعوت کنید

کودکان در مواقع دشوار به عشق و توجه بزرگسالان نیاز دارند. به آنها وقت داده و توجه اضافی نمایید. به یاد داشته باشید که به فرزندان خود گوش دهید ، با مهربانی صحبت کنید و آنها را مورد حمایت خود قرار دهید. در صورت امکان ، کودک را به بازی و آرامش دعوت کنید.

با کودکان مرتب تماس بگیرید

سعی کنید فرزندان را در کنار والدین و خانواده خود نگه دارید و از جدایی آنها و سرپرستانشان تا حد امکان خودداری کنید. اگر جدایی اتفاق بیفتد (مثلاً بستری شدن در بیمارستان) حتما با آنها تماس منظم (مثلاً از طریق تلفن) داشته باشید تا از عدم ترسشان اطمینان حاصل کنید.

با کودکان مرتب تماس بگیرید

تا حد امکان برنامه ها را روتین و مرتب نگه دارید یا برنامه هایی در فضای جدید از جمله یادگیری دروس مدرسه در خانه و همچنین بازی در یک محیط امن و آرام ایجاد کنید.

با کودکان مرتب تماس بگیرید

در مورد آنچه اتفاق افتاده است صحبت کنید، توضیح دهید که اکنون چه مسائلی مطرح است و در مورد چگونگی کاهش خطر ابتلا به آنها در اثر ابتلا به این بیماری با کلماتی که می توانند بسته به سنشان بفهمند ، به آنها اطلاعات واضح بدهید.

این شامل ارائه اطلاعاتی در مورد آنچه می تواند با اطمینان خاطر رخ دهد نیز می شود (به عنوان مثال ممکن است یک عضو خانواده یا کودک احساس خوبی نداشته باشد و ممکن است مجبور شود برای مدتی به بیمارستان مراجعه کند تا پزشکان به آنها کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشند).

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *