صد نکته فیزیوتراپی – قسمت دوم

خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند

قسمت دوم – نکات 21 الی 40

صد نکته فیزیو
صد نکته فیزیو

در این سری از مقالات خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند در قالب صد نکته فیزیوتراپی برای خوانندگان عزیز وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان ترجمه شده است. در این پست قسمت دوم این صد نکته فیزیوتراپی در قالب بیست نکته تهیه شده است.

21-هر روز بدون توجه به سن خود تمرین بشین و پاشو از زمین انجام دهید،این کار را تبدیل به عادتی کنید که در آن مهارت دارید.

22-در طول روز بیشتر حرکت کنید،حتی اگر قبل یا بعد از کار ورزش می کنید.تحقیقات نشان می دهد حرکت روزانه حتی برای چند دقیقه کوتاه سودمند است.پس از صندلی خود بلند شوید!

23-برنامه هفتگی خود را حول محور فعالیت فیزیکی تنظیم کنید نه چیز دیگر،فعالیت فیزیکی را یکی از موارد غیر قابل بحث در روتین خود قرار دهید.

24-برای تفریح و سلامت خود راه بروید.با یک مدت زمان یا فاصله ای که می دانید راحت هستید شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.با یک گروه یا دوست خود راه بروید-با این کار تمایل بیشتری به انجام منظم این کار پیدا می کنید.می توانید مسیر اتوبوس یا یک مسیری که بین راه صندلی برای نشستن هم دارد انتخاب کنید.

25-نکته ای برای پدربزرگ/مادربزرگ ها.حتی کوچولوها هم می توانند به کمر شما آسیب بزنند.برای حفظ سلامتی،اگر می خواهید آنها را بلند کنید از نزدیک بغلشان کرده و حالت نیم اسکات بگیرید.(زانوها خم شود،نشیمنگاه به سمت بیرون باشد)

26-فیتنس باغبانی-نکاتی برای باغبانها-اگر با بلند شدن از زمین مشکل دارید از یک زانوزن(kneeler) با دسته استفاده کنید یا یک صندلی را در باغ برای نشستن و کمک در بلند شدن خود قرار دهید.

27-وقتی تلویزیون تماشا می کنید و هنگام که پیام های بازرگانی می رسد، بلند شوید و در محیط اطراف قدم بزنید. طرز قرارگیری در صندلی های راحتی به خصوص در پایان روز و زمانیکه خسته هستید، برای ستون فقرات شما مناسب نیست. به ستون فقرات خود استراحت دهید.

28-قبل از اینکه بتوانید راه بروید سعی نکنید از همان اول شروع به دویدن کنید.

29-اصول اولیه را درست رعایت کنید تا بقیه موارد به مرور از آنها پیروی کند.

30-حفظ قدرت و انعطاف پذیری در دوران پیری نیز به همان مقدار مهم است. ورزش فقط برای جوانان یا کسانی نیست که در لاکرا ظاهر خوبی دارند.(لاکرا یا اسپندکس نوعی پارچه کشسان است که در لباس های ورزشی استفاده می شود)

31-کارتان به صورت نشسته است؟ سعی کنید هنگام صحبت با تلفن در اطراف قدم بزنید.

32-هنگامی که درد دارید، حرکات خود را تعدیل کنید اما به حرکت ادامه دهید. چسبیدن روی کاناپه برای چند روز یا چند هفته در نهایت به شما افسردگی می دهد و به احتمال زیاد حال شما را بهتر نخواهد کرد.

33-انتخاب کنید که همواره فعال باشید و یک خط فکری مثبت را در پیش بگیرید. قدم بزنید و تمرینات نشاط آور انجام دهید. انجام دادن اینکار باعث ایجاد حس بهتر در درون شما خواهد شد.

34-تمرینات متعادل برای سلامت شما بهتر از تمرین تا سر حد خستگی است. بخشی از انرژی خود را برای باقی روز ذخیره کنید.

35-یک تمرین را به بخشی از کارهای روزمره خود اختصاص دهید مثلا هنگام مسواک زدن دندان، منتظر ماندن برای جوش آمدن کتری برقی یا در طول پیام های بازرگانی سریال تلویزیونی مورد علاقه خود یک نرمش انجام دهید.

36-چند ایستگاه زودتر از مقصد از اتوبوس پیاده شوید تا کمی هم راه بروید.

37-عود کردن و بازگشت درد یک مساله عادی است، نکته کلیدی این است که بدانید چگونه آن را مدیریت کنید.

38-تمرینات خود را در برنامه روزانه بگنجانید-مثلا پاشنه های پای خود را زیر دوش حمام بلند کنید، در پشت چراغ قرمز تمرینات کف لگن انجام دهید! می بینید که این کارها اصلا سخت نخواهد بود.

39-از کامپیوتر استفاده می کنید؟ هر روز موقع ناهار موس را از چپ به راست جابجا کنید تا مغز شما فعال بماند و به عضلات خسته دستتان استراحت بدهد.

40-یک فعالیتی که از آن لذت می برید را انتخاب کنید تا به سلامتی و تندرستی شما کمک کند نه آن چیزی که بعضی افراد فکر می کنند شما باید آن را انجام دهید!

در این پست قسمت اول از این صد نکته فیزیوتراپی برای شما عزیزان تهیه شده است. برای اطلاع از منبع دقیق هر نکته می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *