صد نکته فیزیوتراپی – قسمت سوم

خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند

قسمت سوم – نکات 41 الی 60

صد نکته فیزیو
صد نکته فیزیو

در این سری از مقالات خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند در قالب صد نکته فیزیوتراپی برای خوانندگان عزیز وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان ترجمه شده است. در این پست قسمت سوم این صد نکته فیزیوتراپی در قالب بیست نکته تهیه شده است.

41-به محض مصدومیت دنبال یک فیزیوتراپ بگردید.اکثر آسیب دیدگی ها با درمان زودهنگام بسیار سریعتر بهبود پیدا می کنند.

42-چرا در طول تابستان بجای سوار شدن ماشین تا مسیر کار خود،پیاده روی نمی کنید؟

43-به یاد داشته باشید که قبل و بعد از ورزش،نرمش و تمرینات کششی انجام دهید تا ریسک مصدومیت را به حداقل برسانید.

44-در کارهایی که از آنها لذت می برید فعال باشید و فعال بمانید-هیچکس از چیزهایی که بدش می آید انگیزه نمی گیرد.

45-یک زمان مشخص و خاصی در برنامه روزانه خود برای ورزش تعیین کنید…وقتی که امروز و فردا کنید و طفره بروید شما همیشه زمانی را برای بعدا ورزش کردن پیدا می کنید!

46-ورزش برای تمام دوران زندگی است و نه فقط برای جوانان…شما هیچوقت خیلی پیر نیستید.

47-کودکان بار بسیار زیادی در کوله پشتی خود حمل می کنند، بنابراین مهم است که طول بندهای کیف مناسب باشد.از یک فیزیوتراپ مشورت بگیرید.

48-آیا باغ شما برایتان دردگردن درست می کند؟خم شدن طولانی مدت منجر به خمیدگی پشت می شود.صاف بلند شوید و اغلب بدن خود را بکشید تا از این موضوع جلوگیری کنید.از یک فیزیوتراپ مشورت بگیرید.

49-استراحت نسبی است.وقتی که به شما گفته می شود استراحت کنید بدین معنا نیست که سه روز بعد را در تخت سپری کنید.این بدین معناست که فعالیت هایی که منجر به تشدید آسیب دیدگی شما می شود را کاهش دهید.اگر مرخصی گرفته اید در خانه به کارهایی مشغول شوید.فعال بودن باعث کاهش سفتی مفاصل می شود.

50-یک سگ بگیرید.آنها بهترین و ارزانترین تمرین دهنده شخصی هستند که می توانید بگیرید.نیم ساعت ورزش با آنها نه تنها آسان است،بلکه لذت بخش نیز می باشد!

51-بدون کفش در ساحل قدم بزنید.اینکار نه تنها لذت بخش است بلکه عضلات پای شما را نیز تمرین داده و برای تعادل شما نیز خوب است.

52-به بدن خود گوش بدهید،به شما خواهد گفت که چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید.

53-سست و متزلزل حرکت کنید،متزلزل هم بهبود می یابید.در طول ریکاوری،حرکات نواحی آسیب دیده را تا جایی که ممکن است مانند شرایط عادی انجام دهید.

54-اگر آسیب رساندن(به ناحیه آسیب دیده بدن خود) را متوقف نکنید،(آسیب وارده) بهتر نخواهد شد.

55-بعد از ورزش و قبل از سرد شدن بدن،تمرینات کششی انجام دهید.اینکار مانع از آسیب دیدن عضله در نوبت بعدی ورزش کردن شما می شود.

56-اگر یک صدمه بعد از دو هفته به طور قابل ملاحظه ای بهتر نشد،بعید به نظر می رسد که بهبود پیدا کند-فیزیوتراپ خود را تا دیرتر نشده ببینید.

57-بدن هایی که تحرک دارند، همواره نشاط و جنب و جوش خود را حفظ می کنند.

58-نوزادان از اینکه در برنامه های تناسب اندام والدین نقش داشته باشند،لذت می برند.نوزاد را با دقت نگه داشته و از او به عنوان یک وزنه در تمرینات خود استفاده کنید.اینکار هم برای شما و هم نوزادتان سرگرم کننده و خوب است.

59-این مغز شما است که تصمیم می گیرد چه مقدار درد را تحمل کند نه بافت های بدن شما.

60-ورزش،زمان بازی شماست-هرکاری که انجام می دهید اطمینان حاصل کنید که سرگرم کننده است و شما از خودتان لذت می برید!

در این پست قسمت اول و در این پست قسمت دوم از این صد نکته فیزیوتراپی برای شما عزیزان تهیه شده است. برای اطلاع از منبع دقیق هر نکته می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *