صد نکته فیزیوتراپی – قسمت اول

خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند

قسمت اول – نکات 1 الی 20

صد نکته فیزیو
صد نکته فیزیو
در این سری از مقالات خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند در قالب صد نکته فیزیوتراپی برای خوانندگان عزیز وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان ترجمه شده است. در این پست قسمت اول این صد نکته فیزیوتراپی در قالب بیست نکته تهیه شده است.

1-بخاطر بسپارید که کف لگن شما یک بخش مهم از عضلات مرکزی بدن شما است.

2-اگر شغل یا سرگرمی شما نیازمند صرف زمان در یک جای ساکن است،در هر نیم ساعت دو دقیقه را صرف تحرک خلاف جهت نمایید.

3-طرز صحیح قرارگیری بدن به هنگام نشستن یا ایستادن به خودی خود یک ورزش هر روزه است.

4-خوب زندگی کن…اکثر اوقات بخند…همیشه در تحرک باش.

5-فرض کنید ورزش کردن مانند مسواک زدن دندانتان است-یک عادت روزانه که هرگز فراموش نمی شود.

6-قرار دادن تمرینات ورزشی در برنامه روزانه شما سخت است؟ از وقت خود بهینه استفاده کنید.هنگام صبر کردن برای جوش آمدن کتری یا زمان پخش پیام های بازرگانی نرمش های ساده ای در خانه انجام دهید.

7-زمانی را صرف نفس کشیدن کنید.سعی کنید هر صبح و عصر نفس های عمیقی بکشید تا عضلات شما ریلکس شده،ذهن شما آرام شود و به شما اجازه کافی برای تمرکز و استراحت داده شود.

8-به کاری که در حال انجام دادن آن هستید دقت کنید.بسیاری از آسیب ها زمانی اتفاق می افتد که مردم در عجله هستند یا حالت حواس پرتی دارند.

9-بسیاری از صدمات به دلیل لیز خوردن و سقوط کردن هستند.سطح،شیب یا زمینی که روی آن هستید را ارزیابی کنید و اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت نمایید.

10-نگویید(فقط یه انگشته چیزیم نشده)،بسیاری از صدمات انگشت نیاز به مراقبت حرفه ای دارند تا نتیجه خوب حاصل شود.اگر به دست یا انگشتتان آسیب وارد شده لطفا دنبال توصیه های پزشکی بروید.

11-تنوع چاشنی زندگی است-ورزش روزمره خود را تغییر دهید تا ریسک خستگی که باعث کاهش ورزش منظم می شود را کاهش دهید.

12-تا جایی که امکانش هست وظایف پرتحرکی در خانه داشته باشید مانند شستن ماشین،پنجره یا باغبانی.

13-اگر تحرک شما تقریبا محدود است،از همانجایی که هستید شروع کنید.روزانه به صندوق پستی رفته تا نامه ها را جمع کنید،سپس اینکار را دو بار در روز انجام دهید و به تدریج بیشتر کنید.

14-اگر از گردن/پشت درد رنج می برید،یک برچسب کوچک روی مانیتور کامپیوتر،فرمان ماشین و موبایل خود به عنوان یادآور چسبانده تا عضلات شکم خود را درگیر کرده،شانه ها را به عقب یا پایین کشیده و اجازه ندهید چانه شما جلوتر از راستای بدن بیفتد.

15-با دوستان خود ورزش کنید،اینکار به شما انگیزه می دهد تا یک رژیم تناسب اندام مناسبی داشته باشید و همچنین از شایعات عقب نیفتید!

16-مانند ضرب المثل چینی که می گوید “یک سفر 1000 مایلی از یک تک قدم شروع می شود”…به آرامی شروع کنید و تندرستی خود را به تدریج و گام به گام بسازید.

17-سیگار نکشید!حتما این را در اولویت قرار دهید! امروز سیگار خود را دور انداخته و یک لاتاری سلامت بهتر برنده شوید!

18-فقط دو بار سرفه کنید،اگر اوضاع تغییر نکرد چند تنفس عمیق آرام بکشید.

19-ورزش کنید تا زنده بمانید،بی تحرک بنشینید تا از بین بروید.

20-اگر قرار است به چیزی معتاد شوید به حرکت و فعالیت های عملی معتاد شوید.چنین اعتیادی سلامت شما را ارتقا خواهد داد.

در این پست نکات 21 الی 40 از صد نکته فیزیوتراپی برای شما عزیزان تهیه شده است.برای اطلاع از منبع دقیق هر نکته می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *