صد نکته فیزیوتراپی – قسمت چهارم

خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند

قسمت چهارم – نکات 61 الی 80

صد نکته فیزیو
صد نکته فیزیو

در این سری از مقالات خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند در قالب صد نکته فیزیوتراپی برای خوانندگان عزیز وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان ترجمه شده است. در این پست قسمت چهارم این صد نکته فیزیوتراپی در قالب بیست نکته تهیه شده است.

61-سعی کنید هرگز چهارزانو،پا روی پا انداخته یا بر روی یک طرف لگن خود ننشینید-ما تقریبا در اکثر مواقع یک پای خاص خود را روی پای دیگر می اندازیم که این بخاطر آن است که کشیدگی بیش از حدی به آن پا می دهیم که باعث راحتی می شود.به مرور زمان این کار کنترل روی آن پا را کاهش می دهد و احتمال آسیب دیدن آن بیشتر می شود.

62-هر بار که از صندلی خود بلند می شوید قبل از رفتن و انجام کاری که قصد داشتید انجام دهید،پنج بار این بلند شدن از صندلی را تکرار کنید-این یک کار عالی و آسان به منظور تقویت عضلاتی است که لگن و زانوهای شما را در برگرفته است.

63-بهتر است تا با عصا و لوازم کمک حرکتی یک راه رفتن خوب داشته باشید تا اینکه یک راه رفتن بد بدون این وسایل داشته باشید.لنگ زدن باعث کشیدگی سایر مفاصل می شود و می تواند مشکل را بدتر کند.شما لازم نیست تا از یک عصا یا چوب زیر بغل استفاده کنید،یک میله هم می تواند همان کمک را به شما بدهد.

64-برای سرحال شدن عضلات لگن و ستون فقرات بعد از نشستن یا خم شدن طولانی مدت،سعی کنید عقب عقب حرکت کنید(برای 2-3 دقیقه،تقریبا سریع،در یک محیط امن!).

65-برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از کار زیاد در دست،مچ و ساعدها،کف دستان خود را تا جایی که می توانید به بالا گرفته تا باعث استراحت و آسودگی عضلات شود.

66-مهم نیست چند سالتان است،ورزش منظم و مناسب برای شما منجر به بهبود قدرت عضلات و تعادل شما خواهد شد.به شما در عدم وابستگی به دیگران کمک می کند.

67-به بدن خود گوش دهید و تا دیرتر نشده برای هر عیب و ایراد دنبال کمک باشید.

68-اگر سن شما بالای 40 سال است و زانوها یا لگن شما درد می گیرد،بی توجهی نکنید.تحقیقات سطح بالا در نیوزیلند نشان می دهد درمان فیزیوتراپی می تواند تغییر موثر و دائمی ایجاد کند.

69-وقتی که در شک و تردید هستید نفس بکشید.

70-وقتی بعد از یک مصدومیت به ورزش کردن برمی گردید من به مردم می گویم که سعی کنید طوری ورزش کنید که تنها مقدار کمی درد در شب ورزش داشته باشید که روز بعد مرتفع شده باشد.اگر درد از روز قبل بیشتر شد نیاز است که کمی از تمرین دست برداشته و به ریکاوری بروید.

71-وقتی به شما تمریناتی برای انجام داده می شود،آنها را با یک فعالیتی که روزانه به طور معمول انجام می دهید مانند گرفتن یک لیوان چای یا رفتن به حمام گره بزنید.

72-فعالیتها/تمرینات=کم و اغلب اوقات باشند،آنها را در کارهای روتین روزانه در منزل ادغام کنید.

73-خانواده را در ورزش و تمرینات مشارکت دهید،آهنگی پخش کنید،سعی کنید برقصید و آواز بخوانید.از آن لذت برده و مانند کار عادی روزانه نشود.

74-هر زمان احساس عصبی بودن کردید توقف کنید.تمرکز خود را برای حس کردن پای خود بر روی زمین گذاشته،زانوهای خود را شل کنید،شانه ها و فک خود را ریلکس کنید،نفس بکشید…یک وقفه داده و سپس ادامه دهید.

75-بدن قابل تغییر و تحول پذیر است-مهم نیست چند سال سن دارید می توانید تغییر کنید!

76-مورمور شدن دستتان باعث بیدار شدن شما در شب می شود؟هرچه سریعتر یک فیزیوتراپ را ببینید تا نکاتی جهت جلوگیری از پیشرفت سندرم تونل کارپال به شما داده شود.

77-اگر ورزش کردن باب میل شما نیست،سعی کنید سرگرمی را احیا کنید که از انجام آن لذت می بردید و شامل فعالیت و تحرک کمی بوده است.

78-کوچکترین عیب و ایراد را در بدن خود بررسی و موشکافی کنید قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل بزرگ شود!

79-وقتی بحث ورزش مطرح است،شعار کم و اغلب اوقات چراغ راهمان باشد!

80-می خواهید زانوها و لگن شما تا آخر عمر دوام بیاورد؟ورزش های هوازی که فشار تحمل وزن ندارند مانند شنا و دوچرخه سواری را امتحان کنید.

در این پست قسمت اول و در این پست قسمت دوم و در این پست قسمت سوم از این صد نکته فیزیوتراپی برای شما عزیزان تهیه شده است. برای اطلاع از منبع دقیق هر نکته می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *