صد نکته فیزیوتراپی – قسمت پنجم

خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند

قسمت پنجم(پایانی) – نکات 81 الی 100

صد نکته فیزیو
صد نکته فیزیو

در این سری از مقالات خلاصه نکاتی از اساتید و اعضای انجمن فیزیوتراپی نیوزیلند در قالب صد نکته فیزیوتراپی برای خوانندگان عزیز وبلاگ شرکت بهبود گستر افق پارسیان ترجمه شده است. در این پست قسمت پنجم این صد نکته فیزیوتراپی در قالب بیست نکته تهیه شده است.

81-مستعد افتادن هستید؟کف کفش یا دمپایی خود را جهت گام برداشتن بررسی کنید.

82-به عنوان یک نرمش،هر بار که یک ماشین قرمز دیدید ماهیچه های کف لگن خود را منقبض کنید.

83-در یک سطحی ورزش کنید که بتوانید یک مکالمه سبک هم همزمان با ورزش هندل کنید.

84-عضلات کف لگن خود را خوب و کارا نگهدارید.قبل از عطسه آنها را منقبض کنید!(برای جلوگیری از افزایش فشار به شکم)

85-نگذارید که سن به عنوان یک سد عمل کند.در بسیاری موارد سن را بعنوان عامل کاهش تناسب فیزیکی مقصر می دانند در حالی که دلیل اصلی سیر قهقرایی تناسب بدن،ورزش نکردن است.

86-وقتی می خواهید در دهه چهارم،پنجم،ششم و هفتم زندگی خود ورزش کنید موضوع مهم این است که هوشمندانه تمرین کنید نه سنگین.فیزیوتراپیست شما می تواند شما را در زمینه ورزش های متناسب با سن راهنمایی کند.

87-فعالیت فیزیکی برای ذهن،بدن و روح خوب است.ورزش روزانه،تناسب اندام و خلقیات شما را تقویت کرده و سطوح استرس را کاهش می دهد.

88-فیزیوتراپی چیزی است که شما انجام می دهید،نه آنچیزی که میخرید!

89-تعادل خود را به چالش بکشید و از افتادن جلوگیری کنید،روی یک پای خود ایستاده و بازه زمانی این ایستادن را افزایش دهید.این کار را برای پای چپ و راست انجام دهید.

90-حالت بدن و طرز قرارگیری مناسب بدن در هنگام نشستن یا ایستادن می تواند شما را بلندتر،لاغرتر و جوانتر نشان دهد!

91-اگر شما به بیماری پارکینسون مبتلا شدید،سریعا یک فیزیوتراپیست را ببینید تا یک برنامه موثر ورزشی برای شما تدارک ببیند که به شما در حفظ و ارتقای تحرکتان کمک کند.

92-فعالیت و تحرک بعد از یک سکته ضروری است.فیزیوتراپی می تواند یک روش خوب برای کمک به بهبود کیفیت زندگی کسانی که دچار شرایط چالش انگیزی هستند،باشد.

93-اجازه دهید یک آسیب دیدگی زودتر دیده و معاینه شود تا هرچه سریعتر مانع از گسترش مشکلات ناشی از آن در آینده شوید.

94-اگر روزانه به سمت محل کار دوچرخه سواری می کنید،مسیر خود را تغییر داده و طولانی تر کرده و تمرین تکرار سرعت را انجام دهید تا تنوعی به سفر خود داده باشید.

95-انعطاف پذیری یک جزء کلیدی از فیتنس است.فیزیوتراپیست می تواند یک برنامه کششی طراحی کند تا نیازهای خاص شما جهت جلوگیری از آسیب دیدگی برطرف شود.

96-تعادل می تواند مانع از آسیب دیدگی شود،آیا شما می توانید به مدت 10 ثانیه بر روی یک پا بایستید بدون اینکه بیفتید؟

97-وقتی در حال بهبود یافتن از یک آسیب دیدگی هستید،عبارت نابرده رنج گنج میسر نمی شود را فراموش کنید…عبارت با درد به هیچ گنجی نمیرسم را یاد بگیرید!

98-شما بخاطر بالا رفتن سنتان دست از ورزش و بازی کردن برنمی دارید،بلکه بخاطر ورزش نکردن است که پیر می شوید…بنابراین همیشه تحرک داشته باشید و شاد باشید.

99-روزهای عبارت نابرده رنج گنج میسر نمی شود در ورزش تمام شده است.اگر انجام ورزش خاصی شما را اذیت می کند،این زبان اشاره بدنتان است که به شما می گوید نباید این تمرین را به این شدت انجام دهید.

100-شما به ارجاع یک پزشک برای رفتن سراغ یک فیزیوتراپیست نیازی ندارید!بسیاری افراد هنوز به این نکته پی نبردند.

در این پست قسمت اول و در این پست قسمت دوم و در این پست قسمت سوم و در این پست قسمت چهارم از این صد نکته فیزیوتراپی برای شما عزیزان تهیه شده است. برای اطلاع از منبع دقیق هر نکته می توانید به صفحه اینستاگرام شرکت مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *